تجسم داده ها یا همان Data Visualization

تجسم داده ها یا همان Data Visualization

تجسم داده ها (Data Visualization)، فرآیندی است برای نمایش داده ها در قالب گزارش به صورت گرافیکی با استفاده از نمودارها، دیاگرام ها و تصاویر که داده ها را توضیح وتوصیف کرده و به شما این امکان را می دهد که از آن ها اطلاعات مفید را استخراج کنیم.

تجسم داده ها
                          تجسم داده ها 

در واقع هدف اصلی  تجسم داده ها در هوش تجاری، تبدیل داده خام به اطلاعات مفید، دقیق، صحیح و نمایش آن اطلاعات در قالب جداول و نمودارهای متنوع گرافیکی که به آنها داشبورد مدیریتی می گویند، می باشد.

انواع نمودار ها برای تجسم دادها:

  1.  مقایسه ای :  این نمودارها برای مقایسه چند موجودیت و متغیر استفاده می شود.
  2. نمایش روند تغییرات در طول بازه زمانی : این نمودارها برای داده های پیوسته مناسب است و زمانی بیشترین کاربرد را خواهد داشت که تغییرات یک کمیت در گذر زمان را نشان بدهد.
  3.  رتبه بندی :  این نمودارها برای رتبه بندی مقادیر و موجودیت ها استفاده می شود.
  4.  جغرافیایی :  برای مقایسه بین چند موجودیت و متغییر نسبت به مکان جغرافیایی از این نمودارها استفاده می شود.
  5.  سهم از کل :  برای نمایش سهم هر موجودیت و متغییر نسبت به کل جامعه آماری موجودیت ها از این نمودارها استفاده می شود.
  6.  تک مقدار : از این نمودارها برای نمایش مقدار یک متغیر و موجودیت استفاده می شود.
  7.  فیلتری :  نمودارهای فیلتری  برای انتخاب مقادیر موجودیت ها و متغیرها در بازه دلخواه، در جهت فیلتر کردن داده ها استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پیشنهادی