داشبورد مدیریتی حوزه فروش

در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد داشبورد مدیریتی حوزه فروش به شما بدهیم و شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.

فروش:

حوزه فروش یکی از اصلی حوزه های هر کسب و کاری می باشد. فروش به تمام فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در فروش و ارائه یک محصول یا خدمات به مصرف‌کننده یا کسب‌وکار دخیل هستند. اما در عمل، معنای بسیار بیشتری دارد. داشتن گزارشات کاربردی در حوزه فروش، تاثیر به سزایی در افزایش درآمد و سود سازمان ها دارد.

 

داشبورد مدیریتی فروش

داشبورد مدیریتی حوزه فروش:

داشبورد فروش یک ابزار مبنی بر گزارش است که به مدیران فروش کمک می کند تا بر عملکرد تیم فروش خود به سرعت و به راحتی نظارت داشته باشند و با استفاده از آن بتوانند عملکرد فروش سازمان را  تحلیل و سپس به واسطه آن باعث بهبود، افزایش بهره وری و افزایش درآمد سازمان شوند.

تفاوت اصلی بین داشبوردهای مدیریتی و گزارشاتی که در قدیم تهیه میشد این است که این داشبوردها شامل انواع نمودار ها و ویژوال های گرافیکی می باشد که در واقع کلیه داده ها را به جای این که در جداول نمایش دهد به صورت انواع نمودار نمایش می دهد. تفاوت دیگری که بین داشبوردها و گزارشات سنتی وجود دارد این است که داشبورد ها ساختاری پویا دارند و میتوان در این نمودارها انواع فیلترها و پیمایش بین داده به صورت کل به جز و جز به کل را انجام داد.

انواع داشبورد های فروش:

سازمان‌‌های مختلف با توجه به نوع فروش و تعداد مشتریان، نیازهای مختلفی در حوزه فروش خواهند داشت. همچنین شاخص‌ها و معیارهای سنجش متفاوتی مبنای ارزیابی‌ها خواهند بود. اما به طور کلی می‌توان دسته‌بندی داشبوردهای فروش را به این صورت در نظر آورد.

  • داشبوردهای مرتبط با بازاریابی
  • داشبوردهای مربوط به تحلیل رفتار مشتریان
  • داشبورد شاخص های کلیدی عملکردی (KPI) حوزه فروش
  • داشبورد روزانه آمار فروش
  • داشبورد تحلیلی محصولات
  • داشبورد ارزیابی کارشناسان فروش

 

داشبورد مدیریتی فروش

سخن پایانی :

ما در هوش تجاری کندو، برای پیاده سازی داشبورد مدیریتی فروش، ابتدا وارد فاز شناخت می شویم و جلساتی را با واحد فروش برگزار میکنیم. پس از درک نیازمندی های شما، منابع اطلاعاتی و نرم افزار های موجود در سازمان شما را بررسی میکنیم. سپس داشبوردهای مدیریتی دلخواه شما را مطابق نیازتان طراحی و در اختیار شما قرار میدهیم.