چرا از هوش تجاری استفاده می کنیم؟

چرا از هوش تجاری استفاده می کنیم و نقش هوش تجاری چیست؟

به طور کلی، نقش هوش تجاری بهبود عملیات تجاری سازمان با استفاده از داده های مرتبط است.

هوش تجاری

هوش تجاری مجموعه‌ای از ابزارها، فناوری‌ها و فرآیندهایی است که سازمان‌ها از آن جهت جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و نمایش داده‌ها برای اتخاذ تصمیمات تجاری هوشمندانه استفاده می‌کنند. برای مثال، خرده فروشان می توانند با مقایسه عملکرد فروشگاه ها، صرفه جویی در هزینه را افزایش دهند. و یا بیمه گران، با مشاهده فرآیند خسارت می توانند مشاهده کنند در کجا هدف های سرویس دهی خود را از دست داده اند و از اطلاعات بدست آمده در راستای بهبود نتایج استفاده کنند. بطور کلی هوش تجاری تاثیر مستقیمی جهت اتخاذ تصمیمات تجاری، استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی سازمان دارد.

بدون هوش تجاری ، سازمان ها نمی توانند به راحتی از مزایای تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنند. و در عوض آن، مدیران و کارمندان در درجه اول باید تصمیمات مهم تجاری را بر اساس فاکتورهای دیگری مانند دانش انباشته شده، تجربیات قبلی، شهود و احساسات درونی قرار دهند. شاید این روش ها منجر به تصمیم‌گیری‌های خوبی شوند، اما به دلیل کمبود داده‌های زیربنای آن‌ها، مملو از احتمال خطا و اشتباه هستند.

هوش تجاری

در کل مزایای کلیدی که کسب‌وکارها می‌توانند از هوش تجاری دریافت کنند عبارتند از:

  1. بهبود روند تصمیم گیری
  2. بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار داخلی
  3. افزایش بهره وری عملیاتی
  4. مشخص نمودن مشکلات کسب و کار
  5. شناسایی روندهای تجاری و ترند بازار
  6. توسعه استراتژی های تجاری قوی تر
  7. افزایش میزان فروش و درآمدهای جدید
  8. کسب برتری نسبت به شرکت های رقیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پیشنهادی